اوکامی

گرگ نوشت ...

اوکامی

گرگ نوشت ...

اوکامی

سکوت را دوست دارم

شاید مرهمی باشد

مرهم برای زخمی که از آن می نالم

دوست دارم همه جا سیاه باشد

من سیاه را دوست دارم

من یک رنگی را دوست دارم

حتی اگر سیاه باشد ;

همیشه سایه بودم

ولی شاید این بار

در این سیاهیُ سکوت

خودم باشم . . .

شاید . . .


ŌKAMI
( 狼 )

آخرین مطالب

موضع رهبری در مورد فاجعه منا و شیخ نمر

چهارشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۴، ۰۸:۵۸ ب.ظ



موضع‌گیری مقام معظم رهبری در خصوص واقعه منا با مساله اعدام شهید نمر بسیار درس‌آموز و قابل توجه است.

 در بحث منا که حادثه مستقیما به اتباع ایرانی مربوط می‌شد و احتمال بروز برخی مخاطرات علیه حجاج ایرانی باقی‌مانده در عربستان وجود داشت، ایشان در قامت فرمانده کل قوا به یک مرکز نظامی رفته و آنجا در سخنان خود تهدید کردند که «اندک بی‌احترامی به ده‌ها هزار نفر از حجاج ایرانی در مکه و مدینه و عمل نکردن به وظایف برای انتقال ابدان مطهر، عکس‌العمل سخت و خشن ایران را در پی خواهد داشت». چنین موضعی بلافاصله اثر خود را بخشید و به اذعان همگان، تاثیر بسزایی در تحولات روزهای بعد و همکاری طرف مقابل در این خصوص داشت. ضمن اینکه هیچ‌کس نبود منکر این حق ایران شود که در دفاع از اتباع خود، در صورت لزوم، از هر ابزار ممکنی استفاده کند و حتی دولت سعودی نیز واکنش جدی مخالفت‌آمیزی با این سخنان به نمایش نگذاشت.

اما در قضیه شهادت شیخ نمر، که یک عالم شیعه ولی فاقد رابطه تابعیت با ایران بود، مقام معظم رهبری در جلسه «درس خارج فقه» خود و در قامت یک مرجع دینی و علمی، ضمن تقبیح و نکوهش شدید این اقدام، عنوان کردند که در پاسخ این اقدام، گریبان سیاستمداران سعودی را دست «انتقام الهی» خواهد گرفت. تفاوت این دو رفتار و گفتار بسیار گویا، منطقی و حکمت‌آمیز است و باید به نحو مقتضی مورد توجه و دقت همگان قرار گیرد.

نظرات  (۱)

و با اینحال تدبیر برای خیلی ها یک واژه نا مفهوم است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی